Sider

fredag 22. februar 2013

Helg igjen :)

Vinterferieuka starter nå, dvs. det er hele neste uke, og det kommer til å bli velsignet stille utenfor huset. Opp og ned bakken her går det barn i flokk og følge hver eneste morgen og kveld. Som regel er jeg ute med hundene også, akkurat på den tiden, og tidligere har det vært et forskrekkelig skjenneri på dem når ungene går forbi. Det er det også nå, om de blir oppdaget.
Men jeg legger merke til at med tiden så har det blitt mindre intenst... og jeg burde vel vært glad for det, men det betyr jo at hundene blir eldre og hører mindre ...
Den yngste av dem er ikke så bråkete på mennesker, så når han ikke blir "dradd i gang" av de andre, så forblir det stille, unntatt inne når det kommer noen. Da bråker de fleste, mest av glede og forventning.

Her går det i strikking for tiden. Og det ser ikke ut for at en blir arbeidsledig med det første heller. Det begynte før jul, og siden har det tatt av..... Synd det tar lang tid med  å strikke hvert par, men når tilbakemeldingene fra de som har ventet kommer, etter at de har mottatt vottene sine, så er det vel verd strevet. De er spesielle, disse vottene, og jeg forstår godt at folk faller for dem. Har strikket dem i mange fargekombinasjoner nå, og de er morsomme å strikke. Mønsteret kommer fra Jorid. Hun har så mange fine mønstre, og alle er helt spesielle.


Jeg bruker Rauma finullgarn. Det er det dyreste, men også det som er lettest å strikke, da det er 100% ull. Har også prøvd syntetisk garn, blandet med ull, det er tyngre å strikke, men sterkere. De blir tynnere enn av ren ull, og ikke så varme..  mer som "finvotter" å regne. De er strikket av Senjagarn, og gir en fin glans.


Det er så mange garntyper en kan prøve, men kommer stadig tilbake til Raumagarnet. Skal forresten også prøve alpakkagarnet fra Nille snart :)


I dag var det faktisk + 1 grad midt på dagen. Det ser ut til at det går riktig vei, folkens :) Vi får ta det som et vårtegn.

Ha en flott helg, alle sammen.. Gleder meg til å titte innom på min ferd i bloggverden !
Klem fra Lilleba

1 kommentar:

Ninas Interiør sa...

Så fine votter du har strikket!! Kan tenke meg at de som får de, blir glade, ja!:-)Håper du har en fin vinterferie!

Fortsatt fin uke til deg!:-)

Klem Nina