Sider

søndag 8. desember 2013

Ferdig til jul ?

Rart at det skal være så mye stress fordi det snart er jul ! ?
Er ikke hver dag en liten fest ? Noen spør: "er du ferdig til jul, da ?"
Ferdig med hva ? Butikkene har jo alt som en behøver, fra pynt til kaker, og helgerent gjør man jo en gang i uka uansett. Og hvorfor skal man på død og liv vaske rundt den mørkeste tiden, når en ikke "ser" ar det blir rent ?

Jeg gjør det jeg har lyst til, uansett årstid, og ikke fordi jeg MÅ, fordi "alle" gjør det.
Jo, da.. Et par tre kunstige juletrær har jeg, et par ute og ett inne. De som er ute behøver ikke settes opp på grønn plen fordi det er første søndag i advent..

Nå som andre søndag i advent er her, så.. tja, jeg får se. Nå snør det som om trollkjerringer detter ned, og jeg tror jeg venter med utetrærne til det har sluttet, selv om det skulle ta en dag eller tre.

Det er også ufyselig å gå i butikkene denne tiden. Det tar jo hele dagen om en bare skal ha noe småtteri, det er kø og masse folk og styr over alt.

Nei, folkens ! Da er det bedre å krype opp i en godstol med en kopp varm kakao og en god bok, med hundene på skift oppi stolen og rundt beina. Det er fest, det !  :D

Ha en fin søndag !





Ingen kommentarer: