Sider

onsdag 19. oktober 2016

Dagene går fryktelig fort

Høst eventyret har vi hatt en stund, og vinteren er rett rundt hjørnet, og det blir mye flytting på diverse som skal inn før frosten kommer på alvor.

Utekrukker er tømt, og dekkes over før vinteren setter inn. Verandaen, som var så frodig og fin i sommer, står nå med nakne vegger og golv. Bare to tujaer står igjen i urnene sine. De har stått det i årevis, og trives godt, også gjennom vinteren.
Jeg henger lys på dem ved juletider, og "triller" dem da utenfor stuevinduet, så jeg ser dem. Det blir så koselig stemning av lysene, synes jeg.

Jeg fikk jo engletrompeter innpakket og sendt med post for et par uker siden, fra Anne Grethe.
Disse skal ha rosa blomster til sommeren, og de kom som noen "stamme stubber" som jeg satte i jord nesten med det samme. Nå står de og strutter med de nye bladene sine, og jeg synes ikke jeg kan sette dem i kjelleren til overvintring riktig enda...   Engletrompeter heter forresten Brugmanesia på latin.

Ha en fin uke !




Ingen kommentarer: