Sider

torsdag 12. juni 2008

Forrige søndag, den 8. juni 2008

Denne dagen opprant med nydelig sommervær, men det var en av de siste i denne "væromgangen". Fra mandag var det spådd regnvær og en helt annen temperatur.
Det var ypperlig "timet" for henting av framskap og buffet fra barndomshjem i Valdres. Her er underdelen av skapet på hengeren..



Etter litt fram og tilbake, fikk vi plass til alle de tre lange delene som skulle med. Over og underdel av framskap i tillegg til buffeten. Sitteunderlag ble brukt mellom stroppen og møblene, og det var smart ! En lærer noe nytt hver dag :)



Takker til Villy og Else som hjalp meg med dette, hele dagen.
Så ble det også en tur innom "Bjørnen" også, for å spise middag.
Møblene falt fint på plass i den oppussede kjellerstua.



Masser av minner knytter seg til dette skapet, det kalles Valdres-skap, og mine foreldre har hatt det så lenge jeg kan huske. Husker mor fortalte at hver rose tok en dag å male, og at de hadde maleren i kosten. ( Det vil si at han fikk måltidene servert, mens han var der ). Til skapet har det inntil nå vært en golvklokke også, samt et bord og en benk og noen stoler i samme stilen.

Buffeten falt også på plass:



Denne har også vært en del av et spisestuemøblement som fremdeles skal være i barndomshjemmet.
Tror nok at utskjæringen her er spesiell for stedet også, for jeg har sett samme mønsteret på noen stoler andre har hatt, og de har vært tilknyttet Valdres.
Suppeterrinen som står oppå, er en gave til mine foreldres sølvbryllupsdag, fra gode naboer :)

Ingen kommentarer: