Sider

lørdag 13. desember 2008

Desembergleder

Det er Lucia-dagen i dag. I går bakte de Lussekatter på frokost TV, og det var nok mange som tok dagen på forskudd, siden den egentlig er på lørdag.
Les mer om Lucia feiring, historie og kakeoppskrift her.




Denne uken har jeg endelig hengt opp dørpynten til jul.
Kransen kjøpte jeg for 3-4 år siden, og den er oså nå blitt tradisjon..
Hvor mange ganger må en gjøre det samme for at det kan kalles tradisjon, tro ??
Noen som vet ?




Sist helg var det hyggelig å komme bort og spise førejulsmat.
Elg-gryte med deilig tilbehør, kaffe og kaker for kakemonser :)
Tusen takk, Else og Villy !





Det var så spesielle servietter, og jeg tok et bilde av den også, koselig å se på, synes jeg:

2 kommentarer:

Edna sa...

Så fin dørkrans du har :-) Her tar vi det rolig med juleforberedelser. Det går sakte, men sikkert framover. Koselig å ta tiden til hjelp uten å stresse. Ønsker deg en fortsatt fin førjulstid!

Anonym sa...

Her i gården maser vi heller ikke så fælt med juleforberedelser. Hadde et koselig lite rakfisklag på fredagskvelden, og på lørdag kokte jeg julegrøt som vi hadde til en liten samling i klubbhuset til hundeklubben. Prioriterer slike ting framfor gullende rent hus... Baking av småkaker og lefse skjer i fellesskap med nabokjerringer, så jeg syns denne førjulstiden er koselig og sosial. Ellers håper jeg å kunne krabbe meg heim til jul med dårlig bil. Ny (brukt) motor er importert, men vet ikke om noen har tid til å skifte den før jul. Stikker innom (om jeg kommer så langt).