Sider

fredag 25. desember 2009

Julegleder

 jul0
Julekvelden ble jo like hvit og vakker som vi vil ha den. En sjelden ting var det vel at den var hvit over hele Norges land. Det skjer ikke hvert år.
Alle i familien var bedt til Sarah og Steffen på Furnes, og i gangen møtte vi ribbelukt og surkål-lukt :)  Slik som vi hadde gledet oss over maten i lang tid… Til dessert var det riskrem, moltekrem og gele i fritt valg :D  Det var ikke mye om å gjøre før vi hadde sprukket !! Kan trygt si vi ble stapp mette.
jul1
Trekløveret Sarah og Marthe Mari med kveldens triveligste innslag, nissen….  og ingen visste hvem nissen var….. og Elisabeth fikk ikke sett nissen, for hun var ikke tilstede da nissen kom……

jul2
Det ble et helt bil-lass med gaver som skulle fraktes både bort og hjem, og det ble pakket inn over flere dager, men pakket ut på få timer. Tusen takk til alle, som jeg har mottatt julegaver fra !!

jul3
Gleder meg til å lese årboka for Mjøsmuseet 2009, og krukka med pudlene blir fin på kjøkkenbenken :)

jul4
Jeg fikk mange flotte hjemmelagede gaver. Lysene over er “hjemmelaget” ved å stryke på ytterste filmen på en serviett på lyset med strykejern. Det blir lagt bakepapir mellom servietten og strykejernet, og da smelter servietten inn i lyset, og mønsteret kommer tydelig fram, smart !! Kalenderen skal jeg ta fram igjen ved en senere anledning. Brente mandler er noe av det beste jeg får i jula, og det får ikke hjelpe om en legger på seg litt.. Det er jul bare en gang i året. ( Finner jo en unskyldning for det meste ) !

jul5
Fikk et par engler også, som er veldig koselige, samt jule CD som Holtålen barnekor har fått laget. Har et barnebarn som synger der, må vite. Den skal jeg spille neste gang jeg er ute og kjører bil, gleder meg !
jul6
Jeg synes Elisabeth har laget så fint bilde, og jeg måtte klippe ut merkelappen og ta med den. Julegriser må jo vises i jula, og denne var super !! Tusen takk :)
Takk for all vin, sjokolade og annet som er beregnet på innvortes bruk     :D
Ha en super kveld, alle sammen, romjulshilsen fra

Ingen kommentarer: