Sider

torsdag 22. april 2010

Tid for sommerdekk, rengjøring og service, samt mere snø !

Alle gode ting er tre, og den fjerde følger gjerne med !
Tid for dekkskift ! Og så ringte de fra Gustavsen Bil på Gjøvik og sa at jeg måtte ha nye sommerdekk. ( sukk ! )..

HVA ! sa jeg.. Mmmjo, det måtte jeg ha ( har dekkene på dekk-hotell hos Ford ).
Fikk vite at brede dekk slites mye fortere enn de vanlige smale, og at mine var for dårlige til å slippe gjennom en eventuell kontroll. ( gått 2,5 somre bare !!! )
Så det var bare å bite tenna hardt sammen og si: Ja, vel ...
Og dermed var det også samtidig duket for den årlige servicen på bilen..

Hmmm....

Uforutsette utgifter, eller.. ?? Vel, tenkte jeg, en får ta det som det kommer.

Skam å levere møkketet bil, så det ble vårrengjøring både utvendig og innvendig :)

Så for meg at verkstedfolkene la inn plasttrekk og matter for å ikke søle ut bilen innvendig, herlig tanke ! :D Likte den :)




Time fikk jeg mandag som var, og siden jeg er avhengig av bil i jobb flere ganger hver dag, fikk jeg låne bil av Gustavsen denne dagen. Må innrømme at Mondeoen blir bedre og bedre for hver modell, så en blir hard fristet, .... igjen. Teknologien tar styringen over det meste, snart slipper en å sitte ved rattet selv :) Vel får se hva lommeboka sier om et år ....

Bilen er jo halve arbeidsplassen min, og et absolutt nødvendig ledd i det daglige virke, så det er nok mulig det blir enda en før jeg går av med pensjon. Men da er det også slutt. Den neste jeg får skal jeg kjøre så lenge jeg får lov av doktoren, hihi !!

Det kan kanskje avhjelpes litt med operasjon for grå stær, så holder vel kroppen ut noen år ekstra. ( ler ! )

Er av den formening at jeg skal jobbe også etter oppnådd pensjonsalder, dersom alt ligger tilrette for det. Har det skikkelig trivelig i jobben, og så kan en jo samtidig dekke litt opp i samfunnsutgiftene for eldrebølgen fra etterkrigstiden, som jeg selv er en del av.

Det en gruer seg til er vinterkjøringen.

Kanskje jeg kommer til å jobbe om sommeren og "ligge i hi" om vinteren.. ( bare tuller :)

Som regel vil det nok gå bra.


Men slik så det ut gjennom vinduet i går morges, da jeg skulle ut og kjøre på de nye sommerdekkene, tro det, eller ei !
Holdt på å få sjokk, men mannet meg opp og kjørte avgarde !

Hovedveiene var våte, men veien over høgda til Raufoss var godt dekket med snø.....

Jeg merket godt at jeg hadde sommerdekk på istedet for vinterdekk, men kom meg fram i sneglefart, og kjørte hovedveien hjem.
Aprilværet er lunefullt.

Ha en god torsdagskveld, alle :)
Klem fra

Ingen kommentarer: