Sider

fredag 27. august 2010

Veps

Den siste uka har det vært plagsomt med veps, over alt !
Og de flyr så lavt at hundene tar de som jaktobjekt !!
Jeg er livredd for at noen skal stikke nede i halsen, det kan bli farlig skummelt.



Inger Hagerup har skrevet mange koselige vers, og sannelig min hatt fant jeg ett om vepsen også.
Det går slik:

**

Vepsen

I stripet badedrakt
og ør av dødsforakt
flyr den med hevet spyd
midt i sin egen lyd.


Et ondt og giftig stikk
det korte øyeblikk
av salig raseri.
Og så er alt forbi.
**


Flere vers av Inger hagerup finnes HER
Og et artig innslag om veps er HER hvor jeg har "lånt" katten med veps på nesa :)
Vepsen er ett av de innsektene som jeg aldri fanger og bærer ut, gjør du ?   :D


Ha en fin helg, alle sammen !

3 kommentarer:

Iren sa...

Ja den vepsen den vepsen :O er ikke noe glad i den jeg heller og nå er de så stillegående og det er skummelt :O er også så redd for Maja skal bli stukket :)

Ønske deg en fine kveld :)

Klem :)

Norfrid sa...

Jussi fikk et stikk på leppa her forleden, og var temmelig rar resten av dagen, men helt fin dagen etter. Tenker med gru på om hun hadde fått stikk i munnen eller i halsen, for det ble ganske hovent.

Beth sa...

Du vet at det finnes varmepumper du kan montere under vinduene også?
Var egentlig en sånn jeg ønsker meg..., men jeg får ta den jeg får! :-)
Jeg gleder meg til å ta den i bruk for av og til er det litt huskaldt nå...brrr....