Sider

søndag 27. november 2011

1. søndag i advent

I dag startet min advent :) Jeg har ikke funnet fram nisser, ei heller lilla lys, eller lagt på nye duker, eller byttet gardiner...

Ja :) Jeg har blant annet kinnet smør i dag. I disse hysterisk lavkarbo diett tider finnes det ikke smør å få tak i, i alle fall ikke i min del av landet..  Jeg kjøper ikke kjemisk sammensatt "liksom-smør" med med E-stoffer så det holder...   Derfor ble det hjemmekinnet  :D

Du store min, så mye smør det ble ut av 1 og 1/2 liten kartong med fløte......
Jeg har ikke sammenlignet pris, men jeg tror nesten at dette blir rimeligere enn smør fra Tine meierier :D

Pass på når mysa kommer ut av kremen og kremen blir til smør, det går så fort.. og får du ikke tømt av mysa, kan det fort bli mye søl. Smøret "vaskes" i vann, slik at resten av mysa vaskes bort. Du kan gjerne gni med en slikkepott, så du får bearbeidet smøret godt. Deretter saltes etter smak og behag.

Jeg kaller mitt smør for Lilleba's setersmør !  :)  Og så raskt og lettvint å lage.

Ellers har det vært en dag på tur med vaskekluten og støvsugeren, og i morgen er det vask av puddel igjen :)

Ha en fantastisk ukestart i morgen ! Klem fra

PS!  Denne linken fant jeg 2. desember, klikk HER :D

Ingen kommentarer: