Sider

lørdag 21. januar 2012

Gurkemeie og pepper mot betennelser og kreft

Jeg fikk en telefon i formiddag, og fikk en kjempeopplysning som gjorde at jeg googlet litt.
Snakket med en dame som har leddgikt i hendene sine. Hun har etter 5 dager fått det mye bedre med denne oppskriften:

1/2 ss. pepper
1 ss. gurkemeie ( som krydder fra butikken )
1 glass vann

Dette kokes sammen i 10 minutter, deretter haes i 1 ss olje ( gjerne rapsolje )

Du skal ta 3 ss. av dette 3 ganger daglig !   
Dette skal prøves :)

Du kan lese alt om gurkemeie, pepper og virkning HER .
Og en side til, som er interessant finner du HER .





Ha en flott helg, alle sammen !

6 kommentarer:

Beth sa...

Dette hørtes ikke veldig godt ut, men det er jo slett ikke skadelig å prøve...:-)

lilleba sa...

Nå har jeg prøvd, og det var slett ikke så verst !
Faktisk heftig smak :)
Har lagt til en link til, om gurkemeie :D

Anonym sa...

Hei
Viktig info her!
Min kiropraktor har også bedt meg gjøre dette, derfor søkte jeg litt rundt og fant bloggen din.
Han sa imidlertid 2 ts gurkemeie og en knivsodd pepper i 2 del vann eller i juice. Anyway - jeg leser også at gurkemeie er et vidundermiddel mot/kan begrense altzheimer. God nok grunn til å få i seg dette daglig altså! Ha en fin dag

Nina Siamos sa...

Jeg blir svimmel av gurkemeie, også av Voltaren mot revmatisme. Andre som har hatt samme plager?

Liv Marit sa...

Takk for tipset, jeg vil prøve! Har hørt at gurkemeie også skal være bra for å bremse alzheimer....

Anonym sa...

Prøv Golden Milk :0)