Sider

lørdag 2. juni 2012

Ungarn

Denne turen til Ungarn har vært forberedt siden februar i år. Siste uka var det ikke helt fritt for at jeg gruet meg litt, skal jeg være helt ærlig, men fredag 25. mai var dagen her, og det var bare å hoppe i det. Else hadde sagt seg villig til å bo her med de firbente, og Villy var så snill at han skulle hente og bringe til og fra Gardermoen.


Rocky ble med nedover, og det var på grunn av han at jeg reiste. Han er jo opprinnelig fra Budapest, og siden det var en spesialutstilling i Komàrom, så så jeg det som en enestående mulighet, siden det var 4 utstillinger på 3 dager. Noe måtte han da vel kunne oppnå..... På spesialshow som dette, er det mulig å få tittelen på samme helg, om man er heldig...

Det var 2 internasjonale CACIB utstillinger, en puddelklubbutstilling, og en nasjonal utstilling på samme weekend, og på samme sted. I Ungarn er reglene slik at du må ha 4 CAC ( cert. ) for å bli Ungarsk Champion. 2 av certene må taes på CACIB utstillinger, altså Int. utstillinger, og det må gå ett år mellom det første og det siste CAC ( cert. )

Samme kveld som jeg kom ned, fikk jeg en omvisning i Budapest av mitt vertskap som var Rockys oppdretter og kone.  Jeg har vært i Budapest 3 ganger tidligere, og dette var altså mitt fjerde besøk.




















Første natt lå vi på Zarokhas Panzio, Budapest info@sarokhazpanzio.hu  Kan anbefales på det varmeste. Ble oppfordret til å ta med hunden i restauranten :) Nydelige rom, god mat !


Tidlig neste morgen dro vi 13 mil nordover fra Budapest, til en by som het Komàrom. Utstillingsområdet var på et gammelt fort, som dere skal få bilder av senere. En nydelig plass, og det beste utstillingsområde jeg noensinne har sett. Det var mulig å parkere rundt hele utstillingsområdet, og det var satt opp 2 kjempetelt for utstillerne. Noe å tenke på for NKK på deres utstillinger her til lands.


Alt var superorganisert, for to Int. utstillinger, en puddelklubb utstilling og ett nasjonalt show. En liten bit av området..


Ekstra frokosten !! Slapp å sulte :) Jeg ble foret med mat hele tiden !

1. utstillingsdag var den 26. mai 2012. Rocky var kjempeflink, og denne dagen var det både Int. Cacib utstilling, og Puddelklubb utstilling. Rocky fikk CAC ( cert. ) og CACIB og ble BOB ( best i rasen ) på begge. Og på puddelklubbens utstilling ble han andre best in show.



Her er noen flere bilder fra første dag.


Dommer: Erika Homonnai (A)
CAC, BOB, 2.Best in Show.

Andre Best in Show, og Club Winner 2012 ! Bak er dommeren Erika Homonnai, og President of the Poodle Clubb, Gyula Sarkòzy.

Vi var ganske slitne da vi vel var tilbake på hotellet, det hadde vært en varm dag.



Andre dag, 27. Mai 2012, var det Int.Cacib utstilling, og vi gjentok bragden fra første dag så langt som til gruppa.


Dommer: Dr. Zsuzsanne Vàczi-Balogh.
CAC, CACIB, BOB

Vi lå over enda en natt på samme hotell, og tredje dag, mandag 28. mai var det nasjonal utstilling, hvor også Rocky klarte å prestere..


Dommer: Ferenc Grôsch
CAC, BOB




Han fikk en flott Champion pokal:
Det var godt å kunne sette seg i bilen på tur tilbake til Budapest, for en siste overnatting på det første hotellet igjen. Men først måtte vi en tur innom veterinær og få bekreftet tabletten Drontal mot revens bendelorm i Rocky's pass.

Vel "hjemme" på hotellet spurte jeg om å få litt mat og vin bragt opp på rommet, for å feire tittelen, men ble da fortalt at jeg kunne gå i restauranten og spise, og jeg var hjertelig velkommen til å ta med hedersgjesten, Rocky :D  :) Jeg trodde ikke jeg hørte riktig, det var overraskende og gledelig !


Måtte bli en skikkelig biffporsjon !


Og trollmor satt på samme plass, som for 2 år siden, da jeg hentet Rocky :)


Tirsdag morgen, den 29. mai 2012 var det bare å pakke sammen alle rosetter, pokaler og bånd og si takk for det vakre eventyret, som jeg alltid skal huske på. Rocky fikk bli med i matsalen, og ble foret med skinke av kokka !!


Alle BIR vinnere på Int. utstillinger fikk et nydelig flettet bånd, som ble hengt rundt halsen på de største hundene. Fargene er de samme som i flagget ! Originalt, og høytidelig.

Tusen takk, til mitt vertskap, Gyula og Ildiko som tok så godt vare på oss,
uten de hadde vi vært helt fortapt.

Fra avgangshallen på flyplassen i Budapest.

Neste gang skal dere få høre litt om byen Komàrom, der utstillingen var.

Ha en flott helg ! Klem fra Lilleba

Ingen kommentarer: