Sider

tirsdag 3. juni 2014

Bunad til barnebarn

Alle jente-barnebarna mine har fått bunad, unntatt en. Jeg kjøpte påtegnet stoff og garn i fjor høst og satte bort broderingen. Men hun som skulle sy ble syk, så jeg tok utfordringen selv.
Lørdag 24. mai, kl 16.25 ble jeg ferdig med Elisabeth's bunad, og Kristi Himmelfarts dag var hun her og fikk med seg det ferdigbroderte, og i går fikk jeg høre at den var under montering. Det skal bli fantastisk flott å se den ferdig :) Dette er en Valdres bunad !


Først på vranga:

Så på retta:


Under, vranga på veska:


 Under, retta på veska:


Det har vært så moro å sy denne ferdig, skulle ønske å sy flere :)

Ha ei fin uke !

3 kommentarer:

Anne Grete sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Anne Grete sa...

Fantastisk fint og så var det like fint på vranga som retten , det var vanskelig å se forskjell.Litt av en gave og et stasplagg som man kan bruke i de aller fleste anledninger :)

lilleba sa...

Ja, hun gleder seg til å bruke den, første gang allerede på skoleavslutning på ungdomsskolen nå i år ! :)