Sider

mandag 1. september 2014

Vi skriver september 2014

Månedene bare renner avgarde, og jeg rekker ikke lenger følge med.
Ikke kan jeg nå begripe at jeg noen gang har hatt tid til å være i full jobb.
Som pensjonist har jeg full dags jobb her hjemme med hus, hage og alle pudlene.

Jeg har så mange ting å gjøre som gleder meg i tillegg til alt det andre, og dermed blir det ikke mange timer igjen til søvn.

Og for tiden våkner også de firbeinte tidlig.
Allerede kl 0600 starter dagen, og her er ikke stille, kan du tro.
Kanhende er det fordi den sist ankomne fikk løpetid for noen dager siden.

En skulle tro det var gutta som har løpetid, slik som de spoler fram og tilbake i hagen, helt øre i hodet, for å få med seg mest mulig lukt på kortest mulig tid.

Og så har jeg lagt om kostholdet i måneden som har gått.
Jeg spiser alt som er godt, men kutter helt ut sukker, ris, pasta og hvetemel.
Det har fungert så bra.
Allerede etter noen få dager fikk jeg energi kick, og har fått unna det meste av den dårlige samvittigheten med ting som skulle ha vært gjort. Håper det fortsetter slik... lenge.

En annen positiv ting er at jeg kan legge vekk støttestrømpene, jeg er ikke hoven i beina lenger, muligens på grunn av mer aktive hverdager som skaper bedre blodsirkulasjon i beina, eller det kan skyldes kostholdet.... eller kanskje en kombinasjon av begge deler.




Ikke akkurat husmannskost :)

Jeg har også begynt å bake brød, for å få brød uten hvetemel, eller nesten uten hvetemel, da.
I dag tidlig hadde jeg ferske varme brød på benken før klokka var åtte ;)

Oppskriften får komme i et annet blogg innlegg.


Ha en fin dag, alle !



Ingen kommentarer: