Sider

torsdag 1. september 2016

August 2016

Det har vært en travel og kjempe trivelig måned, med utflukter hver eneste dag.
Siden min søster, Nanni, fikk amputert oppholdet i juli, så tok vi det igjen i august.

Det ble vel 14 dager med trivelig samvær i alt, og det ble noen bilder, selv om jeg glemte å fotografere noen dager.. 

Det startet med besøk av Randi og Topsy, utrolig koselig !
Søstrene kjente hverandre igjen, det var helt tydelig :D






Så litt fra turene våre da min søster var her.. , vi var ute og gikk, hver eneste dag, 
men har dessverre ikke bilder fra alle steder:







Litt fra verandaen

Så kom det en trompet på den lille avleggeren, blomsten er like stor som planta ! :) 




Kosmos fra Magnhild. Nydelig denne. Ettårig, og finnes i mange farger. 
Skal forsøke å så frøene neste vår..


God, gammel årgang !


Denne vinflaska har jeg skrevet om tidligere på bloggen. Det er en rabarbravin fra 1954, laget av min mor. Den er altså 62 år gammel !!  Første flasken ble åpnet på min søster og svoger sin forlovelsesdag i 1954.  Jeg husker også den nest siste flasken som ble åpnet en gang på 80-tallet, Den var fantastisk god. Jeg har gjemt på denne flasken i uendelig mange år, og sagt at den skulle være til en bestemt anledning. I august 2016 måtte vi ta den dagen. Flasken har ligget i alle de årene, så korken har vært holdt fuktig. I starten på august begynte imidlertid korken å bli våt utvendig, og jeg forsto at skulle vi ta vinen, så måtte det bli nå. Må jo innrømme at det var litt høytidelig. Vi var forberedt på at den kunne være eddik nå, men smaken vi fikk var ubeskrivelig god, som den beste sherry !! Fantastisk :) 


Og så var det bursdagsfeiring !



På kafeen på gamle CC, Hamar, har de deilige rundstykker !  Tusen takk, Kristin ;) 


Gjett om pudlene koser seg på saueskinnene fra Ikea !



Einehaug, barndomshjemmet



Ingen kommentarer: