Sider

fredag 19. august 2011

Uka som gikk..

Siste uke har gått fryktelig fort, ja hele august, forresten..
Men nyhetsbildet denne uken har vært preget av flom, både i Hedmark og Sør Trøndelag.

Foto: Per Magne Moan
REDDES UT: Flere er innesperret i Ålen sentrum og reddes nå ut med helikopter.

Tirsdag morgen var jeg som vanlig inne på VG nett og kunne lese dette..
Jeg har familie i Ålen, og ble selvsagt bekymret.

Foto: Per Magne Moan

Alt av verdi ble revet vekk i Ålen sentrum, hver eneste butikk ble totalskadd !
Det gikk bra med alle folk her, og jeg er glad for at familien har det bra.

Foto: Ole Jørgen Kjellmark

Huset til høgre rommet tidligere sønnens veterinærkontor.
Da vannet trakk seg tilbake, lå hele sentrum som et krater. Asfalten var revet opp, broer forsvant, biler veltet, og noen forsvant i vannmassene, sammen med traktor og rundballer mm.....

Det har vært et ekstremt vær dette året, ikke bare her, men også ellers i verden. Men sjelden har vi her oppe i vårt land opplevd maken til flomskader som det har vært nå, og også i juni, da Lågen og Glomma var på sitt største...  Men så har det også vært veldig mye nedbør !

 ... Og ja, du ser riktig ! Mitt hårhygrometer viser en fuktighet inne på NESTEN 100 !!
Det sier litt om været vi har hatt i det siste..

Forrige helg var jeg skriver på uoffisiell utstilling som Gjøvik hundeklubb hadde på Øverby, og det var hyggelig. Vi ble neste ferdig før regnet kom !


BIS hund ble dvergsnauzer: N.Ch. Super Play's Opera Mint,
eier: Karoline Haugsjordet, Brumunddal, Gratulerer !
Dommer: Per Harald Nymark

Else ble BIR med sin gamle Champion "Fredrik" på 11 år !

Og hennes unge Signe ble BIM :) Gratulerer !

Tusen takk, Else, for koselig bukett jeg fikk etterpå !!


Jeg ønsker alle en riktig fin weekend ! Klem fra Lilleba

Ingen kommentarer: