Sider

torsdag 23. august 2012

Augustgleder

Det skjer små, pussige ting, som en av og til kan undre seg over,   lenge..
Like inn i helgen, sist helg, ringte en av mine beste venner og lurte på om jeg kunne gjøre henne en liten tjeneste.
Hun hadde søkt på finn.no etter noe hennes mann hadde bruk for, og funnet det. Ringte opp, og traff en hyggelig dame som skulle i et 90 årslag på Gjøvik samme dag. Siden min venn ikke bor så langt fra meg, skulle damen kjøre innom her på vei til Gjøvik, og spurte etter adressen. Jooo... hun visste godt hvor det var, for hun hadde bodd i det huset !!  ( samme hus som jeg bor i nå :) ) Hun hadde bodd hos sine foreldre her i ett års tid !

Noen få timer etterpå kom hun, og hadde med deg varene hun hadde avertert på finn.no
Jeg spurte om hun hadde lyst til å komme inn og se, og det ville hun gjerne, og hun var svært andektig. Hun gikk rundt og mimret og kommenterte. Jeg tror hun syntes det var ganske artig å se, ikke minst alle forandringene. For det har skjedd endel her på de 17 årene jeg har bodd her......

 
Da hun kom ut igjen, viste jeg henne vintergeorginene jeg hadde i bedet, og fortalte henne at disse var de samme som hennes mor hadde hatt, oh som hun igjen hadde arvet etter de forrige som bodde her, som igjen hadde arvet røttene etter første eier..  

 
Mandag formiddag ble jeg bedt på formiddagskaffe hos Magnhild, og da fikk jeg en SMS at det var satt en liten gave til meg ved siden av inngangsdøra hjemme, fra mine venner på Toten.
 
Jeg elsker overraskelser ! ( hvem gjør vel ikke det ? )..
 
og jeg kom hjem til en flaska Campari og et aldeles nydelig halskjede !
 
 
Tusen, tusen takk !
 
 
Og som ikke det var nok, fikk jeg vite at Eivor hadde laget dette selv !
 
Tusen takk, Eivor ! Du skal vite at jeg setter pris på det . Det blir lekkert på svart genser :)
 
Det nærmer seg helg, så jeg får si: Riktig god helg, folkens !
 
Klem fra Lilleba

Ingen kommentarer: