Sider

fredag 18. september 2009

Match show

Onsdag for en og en halv uke siden fikk jeg et artig oppdrag. Jeg skulle dømme match show som
Gjøvik hundeklubb arrangerte ved Hundehuset oppe i Øverbymarka, like ved Helsesportsenteret. Heldigvis var været fint, men en kjenner godt at det begynner å bli kjølige kvelder.



Om noen undres på hva match show er, så går det ut på at to og to hunder konkurerer sammen, og den ene blir slått ut. Alle vinnere i ekvipasjene går så mot hverandre igjen, to og to, hvor den ene ryker ut.

 

Til sist blir det igjen noen få, som blir plassert 1.  2.  3.  4. BIS
Det var ikke enkelt å velge ut den beste. Alle var flinke, og hundene var av god kvalitet. Men det var jo noen som viste seg bedre enn andre. Jeg synes bevegelser er vel så viktig som detaljer,
og må innrømme at det teller mye for meg.



Vinneren til sist ble Annie med Bob, en hund som virkelig viste at han hadde nydelige bevegelser.
Gratulerer, Annie med en verdig vinner !

Ha en flott fredagskveld, alle !

3 kommentarer:

Anitas hus sa...

Match show har jeg aldri hørt om før, men sikkert spennende. Sønnen i huset har lyst til å begynne på agility med vår tibbe. Tror nok han hadde synes det var kjempe moro.
Ønsker deg en strålende helg!
Klem, Anita:O)

lilleba sa...

Agility gir hunden en spennende utfordring, og de fleste hunder elsker det ! Bare sett i gang :)

Iren sa...

Match show har ikke jeg heller hørt om før.

Nå er det ei stund siden jeg var inne og tittet hos deg Lilleba. Jeg har hatt så mye å tenke på. Det har blitt problemer med en av valpene til Elisabeth (lungebetennelse) så nå er alt så usikkert om vi får kjøpe en av disse valpene :( Vi er veldig leie oss for dette for vi har gledet oss så lenge nå. Vi håper at ting ordner seg, men alt er veldig uvisst akkurat nå.

Ønske deg deg en flott søndagskveld;)

Klem fra Iren