Sider

lørdag 18. juli 2009

Ungarn

Siden sist har jeg vært en tur i Ungarn. Det var en kort tur, bare ett døgn. Torsdag 16. juli var avreisedag.



Reisen fra Gjøvik gikk med buss ( Timeekspressen ) til Gardermoen, Oslo Lufthavn, siden armen min fremdeles er litt "ustabil". Deilig å bare sitte og nyte turen. Bussen gikk langs vestsiden av Mjøsa, og inn på E-6 ved Minnesund, og den veien er så smal, at det er en kunst å kjøre en stor buss i de trange svingene der. Flyet hadde avgang kl. 09.45, og var framme i Budapest kl. 12.15



I Budapest ble jeg vel tatt i mot , og ble med hjem til Silver Joker kennel. God mat, og fantastisk dessert som var diverse kaker som Ungarn er så berømt for !



Jeg overnattet på et koselig hotell, ikke langt fra flyplassen. Kveldsmaten spiste jeg i restauranten der. Her er link til hotellet.



Ja, det ble en saftig biff og et glass rødvin. Like nedenfor trappa inn til restauranten satt denne damen ! Ei vaskeekte trollkjerring :D Det ser ut til å være tradisjon i restauranter. Sist vi var i Danmark på utstilling spiste vi i en restaurant med trollkjerringer og trollgubber både her og der. De skal sikkert være noen gode voktere av stedet.



Måtte ta et bilde av kaktusen rett utenfor trappa til rommet mitt. Ikke så lurt å snuble over den.. Og et nærbilde av trollkjerringa :D Lokket til klosettet var også spesielt, synes jeg !



Et lite bilde av hotellet, og en horde med trollkjerringer som hang ute i resepsjonen, alle sittende på hvert sitt kosteskaft ! På denne linken er det også en flott side fra Ungarn.

Dagen etter var det å vende nesa hjemover igjen. Jeg fløy med Norwegian airlines, det er det eneste selskapet som har direkte rute til Budapest. Turen tar 2,5 timer en vei, og var behagelig. Vel framme på Gardermoen fikk jeg privatskyss hjem. Tusen takk igjen til Else og Villy !!

Hva turen handlet om, det kommer i et senere innlegg :D

Ha en flott helg alle ! Klem fra

ps! Takk til Sarah som gav meg denne kakelinken !

4 kommentarer:

~Sarah~ sa...

Hørtes ut som om du har hatt en flott tur til Budapest! Det er en herlig by.. Det var opptøyer der når jeg var der, men det merket vi ikke så mye til.. Det jeg husker best (bortsett fra at alt var billig) var nasjonalretten og den der berømte "kake-resturanten" ; )Tror det dyreste vi kjøpte neri der var kaker, men de var virkelig verdt penga! Gleder meg til innlegget om hva du gjorde det:) Skal bli spennende å lese om den nye!
Klem fra Sarah

~Sarah~ sa...

Her var jeg! Gerbeaud het det;)
http://www.dagbladet.no/dinside/2008/08/01/542419.html

lilleba sa...

Tusen takk for linken, Sarah, den skal jeg bruke på neste innlegg :)

MartheMari sa...

ser ut som en fin tur ja:)
fint bilde av flyet , hehe :p