Sider

onsdag 4. mars 2009

Hva er det som er i ferd med å skje med våre hunderaser ???

Ta en titt på dette, og si hva du synes ..
Om ikke mange år er disse hunderasene ødelagt ! ( Det ER de allerede ) Og ingen vei tilbake.
Jeg fatter ikke at man skal framavle det ekstreme som går ut over helsen !
Tragisk !

Documentary - BBC - Pedigree Dogs Exposed


Crufts er neste helg ....
Kan tillegge att BBC for første gang på mange år ikke kommer
til å sende fra Crufts på grunn av hva som kom fram i filmen.

3 kommentarer:

Edna sa...

Sjokkerende å se hva vi mennesker kan være i stand til å gjøre for å framelske særtrekkene ved de forskjellige rasene. Det gjør rett og slett vondt å se dette.

Anonym sa...

Takk, jeg så dette programmet på tv og var rystet langt inni sjelen. Jeg så også debatten senere på kvelden og føler at NKK tar mer ansvar enn den engelske kennelklubben. De har jo også gått inn og forandret litt på enkelte rasestandarder her for å unngå å fremelske ekstreme eksteriørtrekk. Men jeg ble veldig bekymret for cavalieren som er en så herlig og elskverdig hunderase. Dette var fælt.

lilleba sa...

Ja,det er skrekkelig at hunderaser skal "moderniseres" etter hva folk synes er "vakkert" !! Jeg visste ikke at det var SÅ ille :(