Sider

fredag 19. juni 2009

Armen, hunder og blomster

Dagene går fort, selv om en for tiden er handicappet. Men armen er ikke god. Det er verst like etter jeg har stått opp, føles vondt når jeg bøyer meg framover. Vil ikke spise for mye smertestillende. Har brukt Arnica D-30, 6 kuler hver morgen på tom mage, og det tar toppene. Det er virkelig effektivt. Det sies og at brudd heler på halve tiden ved bruk av Arnica. Så får vi nå se om det stemmer.

Selvportrett, hi-hi !  Det var litt vanskelig å finne bluser og jakker med litt vidde i, siden jeg bruker mest t-skjorter og gensere. Men jeg fant blant annet far sin gamle speiderskjorte, og den er veldig behagelig å ha på. Bruker og handa litt nå, men bandasjen har et lite hull til å putte tommelen inn i for å avlaste. Innleggene her på bloggen blir for tiden operert med pekefinger og tommel på venstre hånd :)

I går var det den store regnværsdagen, det bøtta ned, 10 grader celcius, og hundene lå strødd og sov. Tror sannelig at de var værsyke, hele gjengen.

Anna vet å kose seg, hun klarte å kapre campingstolen som jeg fikk lurt til meg på verandaen i dag :) I går lå hun og dro seg her, nesten hele tiden...

Forrige dagen fikk jeg endelig plantet alle erteblomstene opp i 4 større potter. Min søster hjalp meg, og det var hyggelig. Tenk, det kom opp bare tre planter fra blomkarsefrøene, så der var det dårlig spireevne.

Var i forrige uke nede på Plantasjen for å se nærmere på slike klatrepyramider som hadde passet så godt. De er til å sette over potta, og er av svartlakkert metall. Men de var rådyre for det første, og for det andre er de lette å ta med seg i nattens mulm og mørke. Lyse netter enda, men man vet aldri. Det går mange forbi på veien...

Etter litt fundering, hektet jeg opp valpegrindene og satte pottene inntil, så har erteplantene noe å klatre i. Når de kommer over rekkverket, kan de jo bare henge ned på den andre siden.

Til slutt tar jeg med noen av blomstene jeg har fått i det siste.

Tusen takk til både Kristin, Else og Magnhild som kom med blomster. Fikk mye fint ellers også på dagen min, blant annet 7 par sokker, der nytt par skal brukes hver dag. På søndagssokkene står det sunday, på mandagssokkene står det monday osv  :)

Nå er vi kommet til fredag !  Ha en solskinnshelg alle sammen !

Beste hilsen 

2 kommentarer:

Tina sa...

Takk for hyggelig hilsen på bloggen, blir så glad når jeg hører fra dere. Håper armen din ordner seg fort. Er det hoemopatmedisin du går på som du skrev om... ja jeg har litt trua på alternativ jeg da... men blir ikke helt klok på denne verden, har så mange spørsmål! hehe!!! Så et program her om dagen om Snåsakailn, merkelig...

lilleba sa...

hei Tina!
Snåsamannen har jeg all respekt for. Js, det er mer mellom osv...