Sider

lørdag 11. april 2009

Hunndalen - Lygnaseter - Hunndalen


Jeg skulle møte min søster på Lygnaseter på skjærtorsdag. Anders skulle kjøre dit, og Nanni skulle bli med hjem til meg. Mer om Lygnaseter kan du lese HER.   Det tar ca vel en halv time å kjøre dit fra Hunndalen, været var strålende, og det var en hyggelig tur.

På vei hjem var vi innom her:

China House Restaurant på Raufoss. Lyst og trivelig lokale, søt og blid serveringsdame, og en meny som var tettpakket med både kinesisk og norsk mat. Det ligger midt i Storgaten. Jeg kan ikke finne at stedet har egen hjemmeside. Her kom det masse mennesker og hentet mat, som de hadde bestilt for å ta med hjem. Jeg tror kokken hadde det rimelig travelt !

De har noen praktfulle spisestustoler der, som er rikt utskåret.


Spisebrikkene der er unike, ikke to like. Her er en av dem.

På veggen hang dette bildet, morsomt, ikke sant ? Lurer på hva det står øverst til venstre ?

Vi skal jo slutte turen i Hunndalen, og her er to treegg jeg kjøpte da jeg var i Praha. Finner de igjen hver påske. Ble stoppet i tollen og fratatt disse for ca. 20 minutter, kan jeg huske ! Nei, de er ikke innhule, og kan ikke gjemme noen ting :) Eggene er ganske store, litt større enn gåseegg.

Ha en fin dag, alle :) 

Ingen kommentarer: